dinsdag 28 maart 2017

Vuilniszakken

Handige dingen toch, die vuilniszakken? Alles wat je niet meer nodig hebt gooi je er in. En als de zak vol is gooi je hem in je container. Met een beetje geluk wordt die container geledigd (ja, met een beetje geluk, hier vergeten die handige vuilnismannen nog weleens een container te ledigen).

Maar over het algemeen kan ik stellen dat vuilniszakken gewoon handig zijn. Soms zou je willen dat je er wat andere rotzooi in zou kunnen gooien, wat pijn en verdriet, of vervelende ervaringen en herinneringen. Dichtknopen en naar de stort ermee. Maar nee... daar zijn vuilniszakken niet voor (daar heb je dan weer familie en vrienden voor).

Waar het mij om gaat is dat, als je eenmaal al die handige vuilniszakken hebt opgemaakt, je nieuwe moet gaan kopen. Geen probleem. Nou ben ik erg, erg goed in staat om mijn pinpas door de automaat te halen. Geen probleem. Maar voordat ik de pinpas kan gaan gebruiken moet ik eerst die vuilniszakken gaan scoren.  Geen probleem. Dan blijkt dat de vuilniszakken op het onderste schap liggen. Geen probleem. Ik probeer ergonomisch door de knietjes te gaan, beter voor de rug. Dat lukt, geen probleem. Ik pak de juiste vuilniszakken. Weer geen probleem. Maar dan moet ik nog overeind komen.

Oeps.... Nu heb ik wel een probleem! Toch niet zo handig, die vuilniszakken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten