donderdag 16 maart 2017

Lepeltjes tellen...

Lepeltjes tellen... want het blijkt dat ik een lepeltje ben. Een spoonie.... Ook weer zo'n term waar ik nog nooit van gehoord had. Maar ja... als je een beetje gaat Googlen op je ziektebeeld kom je vanalles tegen. Zo ook de spoonies.

Een spoonie is iemand die chronisch ziek is en een paar lepeltjes per dag heeft. Zeg maar een stuk of 12. En voor alles wat je doet heb je een lepeltje nodig. Opstaan, douchen, aankleden, je huishouden doen etcetera etcetera.

12 Lepeltjes dus. En daar moet je het mee doen. Op is op en je kunt ze helaas in geen enkele winkel kopen. Dat betekent dus dat je zuinig moet zijn met elke lepel die je hebt. Soms heb je iets meer lepels tot je beschikking en soms iets minder. Lepeltjes tellen zorgt ervoor dat ik strak plan wat ik op een dag kan doen. Spontane acties zijn dus niet zo handig, maar daar houd ik nu juist zo van! Feestje? Ja, graag. Ik lever mijn lepeltjes van morgen er voor in! Zie ik morgen wel weer hoe ik de dag door kom...

Eerlijk? Ik lig liever lepeltje lepeltje (en dat kost me geen lepeltjes) dan dat ik lepeltjes tel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten