vrijdag 17 maart 2017

De hik

Ik heb de hik, ik heb hem dik, ik heb hem gauw, ik geef hem aan jou. Wie kent dat versje niet? Iedereen heeft weleens de hik, heel spontaan. Ik heb ook de hik. Ik hik er tegenaan!

Mijn planten moeten hoognodig water hebben, de wasmand puilt uit, de stapel met strijkgoed stapelt zich op, ik moet hoognodig een afspraak maken bij de tandarts, de trimsalon. En eigenlijk moet ik ook naar de kapper.

De stofzuiger moet nodig eens in beweging komen en de vloer smeekt om een dweil.

Maar ik heb de hik. Ik hik er tegenaan.

De stapel administratie groeit, net als het onkruid in de tuin. De koelkast is leeg en moet worden gevuld. Het wordt hoognodig tijd om weer eens met die ene vriendin af te spreken.

Maar ik heb de hik, ik hik er tegenaan.

Dus tiert het onkruid welig, groeien de stapels met wasgoed en administratie. Verdorren mijn planten.

En ik denk: Krijg de hik!

2 opmerkingen:

  1. Net getagd door een vriendin van mij. Wat beschrijf je het goed wat eds en cvs met je kan doen. Hier ga ik zeker wat aan hebben. dankjewel voor het delen. Je blog ga ik sowieso volgen! En als ik het dan even niet meer weet, neem ik een kijkje op je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anouschka. Ik zag inderdaad dat je getagd was! Maarre... Ik weet het soms ook even niet meer hoor! Leuk dat je me gaat volgen! Soms is het gewoon fijn dat je weet dat het bij een ander ook gewoon zo werkt en je niet de enige bent!

    BeantwoordenVerwijderen