vrijdag 17 maart 2017

Effe denken...

Het is een willekeurige maandagmorgen. Ik ben thuis. Klungel wat. Ruim wat op. En hoor mezelf zeggen: Effe denken... Dan schiet me te binnen wat ik wilde doen. En ik doe dat. Na wat geklungel in huis ga ik even zitten en drink koffie ( ja, ja, ik ben nog steeds verslaafd aan koffie). En weer hoor ik mezelf zeggen: Effe denken.... En ik weet het niet. Geen idee wat ik wilde gaan doen. Dus denk ik nog effe... En dan weet ik het weer.

Die ochtend betrap ik mezelf erop dat bij vrijwel elke handeling die ik verricht ik hardop zeg: Effe denken....  Nu heeft iedereen weleens zo'n momentje dat je even niet meer weet wat je wilde gaan doen maar dit ochtendtje Effe denken... was best een beetje confronterend. Als ik niet beter wist zou ik denken (ik blijf maar denken😁) dat ik aan een milde vorm van Alzheimer lijdt. Gelukkig niet. Ik heb EDS en CVS en daardoor last van Brain fog, oftewel hersenmist. Vergeetachtigheid, concentratieproblemen en desorientatie zijn daar kenmerken van.

Dus als ik het even niet meer weet of vergeet; laat mij maar Effe denken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten